MINUN SYKSYNI

Mä olen aina rakastanut syksyä. Se on ehdottomasti mun lempi vuodenaikani. Johtuukohan siitä että marraskuun lapsi kun olen. Syksy on jotenkin sellaista rauhoittumisen aikaa mulle. Railakkaan kesän jäljiltä aletaan viettämään viikonloput sohvalla leffoja katsellen (viime kesä ei ollut kovin railakas, sattuneesta syystä). Mun mielestä parisuhdekin saa sellaista erityistä huomiota syksyn aikaan. Makoillaan vaan toisen kainalossa. Ihanaa. Listasin muutamia mun lempi juttuja syksystä.


 -Syksyn paras juttu on ehdottomasti kynttilät ja sohva. Ei ole mitään parempaa kun kuunnella sateen ropinaa ja maata sohvalla viltin alla katsoen hyvää elokuvaa. Kynttilät palaen tietysti.

 -Ensimmäisten yöpakkasten jälkeinen kirkas aamu. Nurmikko valkoisena kylmyydestä. Hengitys höyryää ja aurinko nousee. Raikas tuoksu ilmassa. Ihan loistava fiilis, ei voi aamu paremmin alkaa!

-Pimeät, sateiset aamut ja illat. Katuvalot heijastuu märkään maahan. Parasta! Kumpparit jalkaan ja sateenvarjo mukaan niin ei mitään ongelmaa lähteä tuohon keliin.

-Ruska! Tietysti. Ihmeellinen asia. Yhdessä yössä kaikki muuttuu punaiseksi. 

-Halloween on yksi hauskimmista juhlista mielestäni. Harmi kun suomalaisessa kulttuurissa sitä ei juurikaan juhlita. Itse naamiaisten suurena ystävänä pukeutuisin kurpitaksi vaikka päivittäin.

-Loppusyksystä kun saa kaataa ensimmäisen glögikupposen. Se maailman paras, lämmin, punainen juoma. Se hetki on aina yhtä spesiaali. Jouluihmisenä glögin juonti alkaa yleensä niistä ensimmäisistä pakkasista (Jessen mielestä aivan liian aikaisin).

-Ja kaiken kukkurana syysvaatteet! Pipot, kaulaliinat, nilkkurit, kerrospukeutuminen, sukkahousut... Oi voi! Syksy on ehdottomasti parasta aikaa pukeutua. Kesällä ei tiedä mitä päälleen laittaisi kun tekisi mieli vaan olla alasti siinä kuumuudessa. Syksyllä pääsee näyttämään mitä ihania aarteita sieltä kaapin uumenista löytyykään. 

Mitkä on teidän lemppari juttuja syksyssä? Vai onko syksy sateineen ihan hanurista?



-Nora

0 kommenttia:

Lähetä kommentti