#HEIOLETKAUNIS

Mä en ole koskaan pahemmin kärsinyt ulkonäköpaineista. Oikeastaan laihdutan nyt ensimmäistä kertaa ikinä! Enkä koe nytkään laihduttavani siksi, että mä kokisin olevani jotenkin lihava tai vääränlainen. Mulle on pukeutuminen ihan älyttömän tärkeää ja olenkin keräillyt vaatekkaappini aarteita usean vuoden ajan. En ole valmis luopumaan koko vaatekaapistani sen takia etten mahdu niihin. Teen asialle jotain. Treenaan. Mä olen luonut itse itselleni nämä paineet. En ole valmis ostamaan suurempia vaatteita kun kaappi on pullollaan upeita, valitettavasti liian pieniä kuteita.

Katselin eilen raskausajan valokuvia itsestäni. Ei herran jumala! Järkytyin. Järkytyin siitä miten toisenlaisena näin itseni peilistä tuohon aikaan. Raskaana ollessani peilistä katsoi hoikka tyttö sirolla raskausmahalla varustettuna. En ymmärrä miten en nähnyt itsessäni sitä +25kg joka raskausaikana kertyi. Olen onnellinen etten nähnyt. Se sai minut miettimään syömishäiriöisiä. En ole aikaisemmin pystynyt ymmärtämään sitä ajatusmaailmaa. Enkä varmasti pysty täysin vieläkään. Mutta ymmärrän nyt paremmin sen miten vääristynyt oma mielikuva siitä kropasta voi olla. Olen onnekas, että näin itseni pienempänä, kuin olinkaan enkä päinvastoin.

Olen loppujen lopuksi aika ulkonäkökeskeinen ihminen. Raskastan visuaalisuutta ja kauniita asioita. Se on vaan niin yksilöllistä mikä kenenkin mielestä on kaunista. Jokainen on jonkun mielestä kaunis. Mulle kauneus ei ole mitään tiettyä vartalotyyppiä tai hiusten väriä, kyllä se lähtee jostain ihan muualta. Esimerkkinä monia mun tuttujani hämmentänyt asia: Mun mielestä vinoissa hampaissa on sitä jotain. En osaa sanoa että mikä niissä sytyttää mutta joku niissä on. Vinot hampaan on seksikkäät!

Muutamien bloggaajien kesken laitettiin päälle #heioletkaunis-haaste. Tarkoituksena on pohtia mitä ulkonäköpaineet itselle merkitsee. Sen lisäksi kerron vähintään viisi asiaa mitä arvosta toisessa bloggaajassa ja mitä arvostan itsessäni.

Toteutan haasteen Home Sweet Egland-blogin Kristasta. Ensimmäinen asia jonka huomasin Kristan kuvia katsellessani oli, että hitto, meillähän on tuossa nenän alla samanlainen luomi! En ole moista muilla nähnyt! Itsehän olen tästä luomesta hyvinkin ylpeä useista "Eikö kannattaisi leikata se ennen kun siihen kasvaa karvoja?" tai "Hei sulla on räkää tossa."-kommenteista huolimatta. Joskus jopa harkitsen meikkaavani luomen jonkun väriseksi ja leikkiväni sen olevan koru! Se olisi upea!

Kuvat lainattu Home Sweet England-blogista


Jalat maassa oleva tyyppi. Se on piirre mitä ihmisessä älyttömästi arvostan. Mä en osaa tarkkaan sanoa miksi mulle tuli sellanen fiilis Kristan blogia selatessani. Ehkä se, että hän kertoo aidosti ja avoimesti omasta arjestaan. Hyvä mieli tuli jokatapauksessa! 

Itsestään huolehtiminen on toinen juttu jonka huomasin. Se on ihan älyttömän tärkeää ja saattaa helposti unohtua varsinkin kolmen lapsen äidiltä! Kun huolehtii itsestään on huomattavasti helpompaa huolehtia muista. Hyvä Krista!

Tykkään ihan älyttömästi siitä miten Krista jakaa osaamistaan/tietämystään blogissaan vinkkien kautta! Ihmisten pitäisi enemmän jakaa ja auttaa toisiaan! Pyyteettömästi.

Ihana katsoa kuinka leveä hymy Kristalla on jokaisessa kuvassa missä hän on lastensa kanssa. Ja täytyy kyllä sanoa että UPEA hymy! Itseäkin alkaa hymyilyttää.

Tykkään Kristan nenästä! Mun mielestä se on ihanan siro ja tyttömäinen. Ja pisamia rakastan!

Kuvat lainattu Home Sweet England-blogista







Jaa a, mitäs itsessäni arvostan? 

No perhekeskeisyydestä olen ainakin tosi ylpeä. Viljo ja Jesse on aina ykkösenä!

Tykkään mun pisamista! Kesällä niitä tulee ihanasti pitkin naamaa. Saisi tulla enemmänkin!

Pidän huulistani. Ne on kivan täyteläiset ja huulipunattuina näyttää mahdilta!

Mun huumori on jees! Koska kuka nyt ei omista vitseistään tykkäis... En tiedä mahtaako muut olla tätä mieltä.

Mun tyylitaju on parhaista parhain. Taas sama homma, voi olla, että kaikki ei ole ihan samaa miltä.





Hei muuten! Tänään mahduin mun yksiin vanhoihin housuihin! Jotain muutosta on siis vartalossa tapahtunut. Jes jes! Paino ei ole kylläkään tippunut ihan toivottuun tahtiin. Katsotaan tuloksia huomenna vähän tarkemmin.

-Nora

4 kommenttia:

  1. Tää oli kyllä ihan mielettömän ihana kirjoitus! Susta huokuva itsevarmuus / tyytyväisyys itseen on ihailtavaa! :) <3 <3

    VastaaPoista
  2. Nyt vasta huomasin! Ihanaaaaaaaa! kiitti kaikista kauniista sanoista....oot aika hyvin osannut lukea mua. :) Iahn punastelen täällä. x

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että tykkäsit!<3 Vähän jännitti, että mitä olet mieltä! :)

      Poista