SUPERISTI ONNELLINEN

Mä olen tällä hetkellä onnellisin mitä koskaan olen ollut. Mä olen tosi onnellinen siitä että olen onnellinen, mikä tekee mut entistä onnellisemmaksi. Kuulostaa hölmöltä eikö? Mut niin se menee(ainakin mulla), kun on antanut vallan onnelle niin se ruokkii itse itseään eikä siitä kovin helpolla eroon pääse! Mikä tietysti on ihan loisto juttu! Mulle on kehkeytynyt viimeisen vuoden aikana ihan erilainen elämänasenne mitä ennen, otan asiat paljon rennommin. En stressaa turhaan asioista joihin en välttämättä voi vaikuttaa, asioilla on tapana järjestyä ja kaikella on tarkoituksensa. Pyrin tekemään asioita vain joista nautin, ja jotka koen itselleni ja perheelleni tarpeelliseksi.  Tottakai muakin joskus v*tuttaa, mutta yleensä siksi että joudun hoitamaan sellaisia velvollisuuksia jotka ovat mulle vastenmielisiä tai jos jokin häiritsee mun muuten onnellista elämääni. Raha on yksi suurin häiriötekijä ja yrittää tasaisin väliajoin tulla minun ja onneni väliin. Välttämätön paha, sanon minä.

Entinen Nora stressas aina mitä jos.... Mitä jos joku läheinen kuolee? Mitä jos minä ja Jesse erotaan? Mitä jos mitä jos mitä jos... Mä pelkäsin että jollain tavalla mun elämäni tuhoutuu.. Ei kuulosta kovin iloiselta eihän? Mutta nykyään mä tiedän ettei ole maailmassa mitään sellaista josta ei selviä. Ja niistä vastoinkäymisistä selviää vaan ja ainoastaan siksi että uskoo selviävänsä. Vaikka suoraan sanottuna mun elämässäni ei ole mitään järisyttäviä vastoinkäymisiä ollut (tai ehkä en ajattele niitä niin suurina koska kaikesta olen selvinnyt). Uskon silti että osaan tarvittaessa ottaa ne hyvin vastaan. 

Sehän on aika itsekästä ajatella vaan omaa hyvää oloaan ja tehdä vain sellaisia asioita joista todella pitää. Mun mielestä juuri se itsekkyys on avain onneen. Saa ja pitää olla itsekäs, kunhan ei ole sitä muiden kustannuksella. Ja tottakai täytyy tehdä kompromisseja, täytyy myös oppia tuntemaan niiden positiivinen vaikutus jotta niitä haluaa tehdä, silloin saattaa saada huijattua itsensä haluamaan jotain mitä ennen ei halunnut. 

Tämä mun elämänasenteeni on myös vaikuttanut hurjasti mun itsetuntoon kun tiedän selviäväni mistä vaan. Tunnen itseni lähes supersankariksi. 


Be happy for this moment. 
This moment is your life.
-Omar Khayyam






-Nora

0 kommenttia:

Lähetä kommentti